dilluns, 20 de juny del 2016

Justificació (II)



Grup & Rol, un projecte de caràcter obert que pressuposa una implicació col·lectiva negociada al voltant de la resolució de problemes.
Haig de confessar que els meus interessos particulars quant a l’afició de jugar a Jocs de Rol des de ben jove han estat un dels detonants per triar aquest tipus de joc com a mètode didàctic que contribueixi a millorar un dels aspectes millorables diagnosticats: la dinàmica de grup.
Es tracta d’una proposta intrínsecament metodològica que parteix d’unes reflexions personals al voltant de problemes de dinàmica de grup observats dins del sistema educatiu en l’etapa de Secundària i Batxillerat.
A més a més, afegir que la justificació d’aquest projecte neix també del perfil docent que, mica en mica, vaig confegint. El meu, un desig constant de motivar l’alumnat per tal de fer del procés ensenyament / aprenentatge una eina útil i encisadora. 
Engrecar l'alumnat i emprar una metodologia activa (fonamentada en la observació directa, l’aprenentatge per descobriment, l’aprenentatge cooperatiu, el treball en equips heterogenis i l’aprenentatge significatiu) mitjançant la implementació del projecte.
Afegir també que em ve de gust atorgar rellevància a l’alumnat dins del projecte i per això la necessitat del disseny d’activitats actives i estratègies docents que, a partir del joc, el facin protagonista del seu aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada